niedziela, 1 maja 2011

Psiząb "Pagoda"

Psiząb - Erythronium”Pagoda” - roślina z rodziny liliowatych, posiada cebuli właśnie w kształcie psiego zęba.Cebulki sadzi się do ziemi we wrześniu najlepiej w miejscu półcienistym pod drzewami, krzewami, czy innymi bylinami. Nie wiedziałam o tym i u mnie rośnie w miejscu słonecznym i też daje sobie świetnie radę. Nawozimy roślinę wczesną wiosną nawozem wieloskładnikowym, za to jesienią możemy podsypać kompostem i popiołem drzewnym. Kwitnie w okolicach kwietnia i zachwyca pięknymi żółtymi kwiatami. Należy pamiętać o podlewaniu w okresie kwitnienia, w ubiegłym roku zaniedbałam to i nie miałam kwiatów, gdyż pączki uschły.
Cebulek nie wykopujemy co roku z ziemi, najlepiej zostawić je w spokoju na parę lat i pięknie się rozrośnie. Psiząb najlepiej wygląda w sporych grupach. Co parę lat możemy wykopać i podzielić cebulki. U mnie psiząb gości już trzy lata. Kupiłam jedną cebulkę na wystawie kwiatowej, bo zaciekawiła mnie nazwa. Nawet nie wiedziałam czego się mam wiosną spodziewać, ani jak to będzie wyglądało. Wsadziłam do ziemi gdzie był kawałek miejsca i czekałam. Pierwszej wiosny wyszły liście potem pączki i zakwitł jeden jedyny kwiatek. Dopiero wtedy poszłam do internetu poszukać informacji. W ubiegłym roku jak wcześniej pisałam nie miałam wcale kwiatów, za to w tym roku jest piękny bukiet kwiatów.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz