środa, 21 września 2011

Rozchodnik okazały

Rozchodnik okazały - Sedum spectabile - bylina kwitnąca w sierpniu i wrześniu, świetnie nadająca się na rabaty i skalniaki. Lubi suche i słoneczne miejsca. Łatwa w uprawie i najlepiej przesadzać ją w lipcu. Rozmnożyć go można przez podział lub przez sadzonki pędowe, rzadko rozmnaża się z nasion. Bardzo podoba mi się sadzony w szpalerach na obwódkach rabat lub przez nasadzenie większych grupach. Jak na razie dorobiłam się jednej sadzonki i planuje ją w przyszłym roku podzielić na dwie części.



2 komentarze:

  1. Ładnie rośnie u Ciebie, ja zrezygnowałam z uprawy rozchodników, miały za mokro, brzydko wyglądały.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziel śmiało, to trochę "ogrodowy chwast", ale piękny. Ja mam dużo, wszystko z tej jednej pierwszej sadzonki.

    OdpowiedzUsuń