sobota, 7 stycznia 2012

Przyroda w Izraelu - dzień drugi - Góra Tabor

U nas za oknem pada deszcz ze śniegiem, wieje zimny wiatr, a ja siedzę w ciepłym pokoju i oglądam zdjęcia z Izraela. Wybrałam parę zdjęć, które zrobiłam będąc na górze Tabor. Góra Tabor zwana jest też Górą Przemienienia Pańskiego, gdyż wiele osób uważa, że jest to miejsce Przemienienia Jezusa Chrystusa. Obecnie na szczycie znajdują się dwa kościoły jeden grecki, a drugi katolicki - Bazylika przemienienia Pańskiego.
Jadąc autokarem na Górę Tabor bardzo szybko kończy nam się droga na parkingu, skąd zabierają pielgrzymów taksówki i wywożą serpentynami do góry ok 5 km. Będąc już na szczycie spacerkiem idziemy w stronę Bazyliki. Wchodząc na plac kościelny witają nas ogromne dwa drzewa pieprzowe. Później za kamiennym murem jest ogród. Idąc w stronę kościoła po obu stronach ścieżki widzimy piękne rośliny, które w większości znamy, jako rośliny doniczkowe u nas domu. 





















Dla informacji jest to kwiat rośliny która zwie się aloes. Przyznam, że pierwszy raz miałam okazję zobaczyć na własne oczy jego kwiat w naturalnym środowisku. Mały aloesik (bo jak inaczej nazwać w porównaniu do tej rośliny na zdjęciu) rośnie u mnie na parapecie w doniczce od lat.  





Widoki z Góry Tabor na okolicę





W tym dniu podróży spotkałam więcej pięknej przyrody, którą warto pokazać. Dlatego w najbliższym czasie zrobię jeszcze kolejne wpisy z roślinnością z okolic Jeziora Galilejskiego. 

4 komentarze:

  1. Bardzo ładna rośliny i kwiaty, które u nas można zobaczyć w doniczkach w domu lub w kwiaciarni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę Ci tej wycieczki:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta bujność roślin w tamtych klimatach zawsze mnie zachwyca, pięknie kwitną.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Wam za wpisy.
    To zadziwiające jakie rozmiary mają nasze rośliny doniczkowe w południowym klimacie.

    OdpowiedzUsuń