wtorek, 7 lutego 2012

Przyroda w Izraelu - dzień trzeci - Cezarea i Jaffa

Jadąc z Hajfy do Tel Awiwu zatrzymaliśmy się na chwilę w Cezarei. Atrakcją miasta są ruiny Cezarei Nadmorskiej, którą założył Herod Wielki, a obecnie znajdują się tu ruiny starożytnego miasta.





 Następnie udaliśmy się do Tel Awiwu, a konkretnie do Jaffy. Podczas krótkiego spaceru mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda zieleń miejska. Szczególna uwagę zwróciłam na symetryczne nasadzenia palm, które szczególnie widać na pierwszym i ostatnim zdjęciu. Bardzo mi się podobało te dziewięć pal posadzonych po łuku oraz cztery palmy posadzone prostopadle do czterech kolumn. Moją uwagę zwróciło także drzewo posadzone w powietrzu w donicy w kształcie jajka i zamocowane za pomocą trzech lin do pobliskich budynków.










2 komentarze:

  1. Miejsca warte zobaczenia i to bardzo.Bardzo ciekawe jest drzewo zawieszone w pojemniku. Jeszcze czegoś takiego nie widziałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy ty masz na to wszystko czas? Tak wspaniale opisujesz tematycznie na każdym ze swoich blogów. Ja zaczęłam prowadzić swój drugi blog z wierszami i na razie czasu mi nie starcza :)

    OdpowiedzUsuń