czwartek, 24 stycznia 2013

Onętek lichterfest

Onętek lichterfest - Cosmos sulphurus - roślina jednoroczna, świetnie czująca się w naszych ogrodach. przywędrowała do nas z Ameryki. Bardzo łatwa w uprawie, świetnie nadaję się do wiejskich ogrodów i na rabaty. Ładnie wygląda, gdy rośnie w grupie. Wystarczy raz kupić nasiona i wysiać, a później jesienią zebrać i mamy na następny sezon. Nasiona należy wysiać wiosną, w okolicy kwietnia wprost do gruntu. Onętek wyrasta na wysokość ok 80 cm, lubi miejsca słoneczne. Kwitnie od lipca to października i nadaje się na kwiat cięty.





12 komentarzy:

  1. Na kwiaty lata trzeba jeszcze długo poczekać :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem niecierpliwa i chciałabym już je mieć :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. och mam tego onętka! cudowna roślinka, wysiewam też różowe w odmianach, uwielbiam je bo nic nie trzeba przy nich robić:) a przy moim areale to jest ważne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomarańczowe bardzo lubię, za to te różowe, traktuję jak chwast bo sieje się samo wszędzie.

      Usuń
  3. Piękny kolor, jeszcze takich nie widziałam:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas są od dawna, sąsiadka skądś przyniosła i dała mi trochę nasionek i tak zostały.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mam tego "kosmosa", ale trochę mnie zadziwił zeszłego roku.
    W poprzednich latach rósł normalnie do wysokości ok.50-70 cm,
    a w zeszłym prawie do 150 cm.... i mniej mi się podobał.
    Może to wina tego, że co roku zbieram z niego nasiona i gdzieś te niskie geny zatracił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyjątkowo bujnie rósł u Ciebie, u mnie co roku ma w okolicach 80 cm. Może dostał podwójną dawkę nawozu i podwójnie urósł. :)

      Usuń
  5. kochane są kwiatki.Pozdrawiam milutko:)))

    OdpowiedzUsuń