sobota, 12 maja 2012

Funkia

Funkia - roślina z rodziny szparagowatych, pochodzi w dalekiego wschodu. Jest rośliną wieloletnią, która bardzo dobrze rośnie w zacienionych miejscach. Funkie świetnie nadają się na obsadzanie oczek wodnych, stawów czy nadbrzeża strumyków. Pięknie prezentują się w dużych grupach posadzone pod drzewami. Można również wykorzystać do obsadzenia klombów, skalniaków czy do uprawy w pojemnikach. Uprawiamy je dla pięknych liści, o różnych kolorach i kształtach. 
Funkie kwitną od lipca do września, kwiaty mają małe i pięknie pachnące. Jednak nigdy nie zachwycałam się ich kwiatami, uprawiam je dla wspaniałych liści. Jak dla mnie jest to ulubiony przysmak ślimaków. 
U mnie świetnie funkie sprawdziły się na rabacie przy granicy z sąsiadem, którą to jeszcze dodatkowo zacienia orzech.





















Dziękuję serdecznie Bogusi za wyróżnienie.

 


4 komentarze:

  1. Ładne i zdrowe te hosty, trochę ich nazbierałaś :) Też je lubię i sadzę w różne zakątki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wyróżnienia.
    Hosty o pięknych liściach, też mam kilka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kolekcja! U mnie funkie rosną z tawułkami- dobry duet!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam tylko kilka dopiero niedawno mąż przekonał się jak bardzo urodziwe potrafią być hosty.

    OdpowiedzUsuń